När en person kommer in på en hemsida är det viktigt att behovet hos personen möts direkt. En E-handel kan enkelt guida till rätt produkt, en frisör visa lediga tider och en låssmed visa hur man kommer i kontakt med dem. Ibland är just fokus snabbhet och enkelhet. Det visar exempel från en låssmed som är aktiv i Vasastan.
På väg hem från jobbet blir din väska stulen på tunnelbanan. Utöver kläder har du hemnycklarna i den och kommer därmed inte in när du kommer hem. Du har i alla fall mobil och plånbok kvar och tar upp mobilen för att snabbt få en låssmed som kan komma och öppna dörren. Ditt behov är nu snabbhet. Du vill nå numret snabbt och få någon som kan komma snabbt. Det är detta behov som din låssmed behöver möta.
Ett exempel kan tas från en låssmed i Vasastan som på flera punkter möter kundens behov i just detta tillfälle.
När du söker efter en låssmed i Vasastan kommer företagets telefonnummer synas direkt på Google. Detta alltså utan att du behöver klicka in till hemsidan. Redan här har man mött kundens behov av snabbhet.
Här hittar du exempelsajten: https://www.låssmedvasastan.nu/
När du kommer in på hemsidan vill du snabbt hitta deras telefonnummer och enkelt kunna ringa dem. Hittar du inte telefonnumret inom 10 – 15 sekunder kommer du söka efter en annan låssmed i eller i alla fall i närheten av Vasastan.
Denna låssmed har telefonnumret som det första man ser. Här visas två nummer. Ett som är ordinarie nummer till kontoret och ett som är journummer. Ett nummer som kan ringas dygnet runt men som därmed även innebär högre kostnader.
Du har nu fått tag på en låssmed med jour. Ett företag som kan komma till undsättning trots att klockan är två en lördagsnatt. Men hur lång tid tar för dem att komma till dig? Om du bor i Vasastan och söker efter en låssmed i Stockholm kan du lika gärna nå en i Bromma. Då kommer det ta lång tid innan du får hjälp. Det finns därmed stora fördelar i att söka efter en lokal låssmed.
I detta fall framgår det på hemsida att ”vi kommer inom 10 - 20 minuter”. Detta förutsatt förståss att hjälpen är inom Vasastan. Eftersom de primärt vänder sig till lokala kunder kan de lova mycket snabb hjälp.
Vill dina kunder ha hjälp snabbt? Ge dem svaret och hjälpen snabbt. Därmed möter du besökarens behov på ett tydligt sätt vilket i längden ökar antalet kunder.